teringin nak kesana...

assalamualaikum pembuka bicara.. kali nie aku nk bercerita mngenai tmpat yg amat2 aku nk pg sgt2.. tmpat dimana semua umat islam berkumpul.. tempat dimana segala harta,pangakt tidak bernilai.. tmpat tu ialah mekah.

sungguh indah skali kota nie.. tenang je jiwa lau dpt kesana..korg msti nk tau kn mcm mna aku bleh tiba2 tergerak hati nk sgt2 kesana.. mcm nie td aku pg umah ehem2 aku.. mak dgn ayah nye bru blik dri mekah utk menunaikan haji.. so masa borak2 dgn ayah dia.. ayah dia cite lah tngtang pgalaman masa menunaikan haji.. so ayah dia cite lah segalanya2 dri saat dia sampai hngglah balik... mcm2 pedoman aku dpt.. aku jd insaf.. aku xtau adkah aku mmpu atau tidak utk jejakkan kaki kesana,, maklumlah ajal maut kite x tau..so aku tanamkan impian,, bila aku dah ckup segalanya.. aku akn jejakkan kaki ku ke sana utk beribadah dan menunaikan rukun islam yg ke-5.

No comments:

Post a Comment